Delhi en thuiskomst - Reisverslag uit Delhi, India van Lars Braams - WaarBenJij.nu Delhi en thuiskomst - Reisverslag uit Delhi, India van Lars Braams - WaarBenJij.nu

Delhi en thuiskomst

Door: Lars Braams

Blijf op de hoogte en volg Lars

05 Februari 2012 | India, Delhi

Na een reis van 5 uur air conditioning class met de trein, kwamen we aan in de hoofdstad van India: Delhi. We kamen 's avonds aan dus we gingen gelijk door naar het hotel. Ergens in de Paharahanj in de buurt van de Main Bazaar zat het hotel Major's Dan. Op het bord stond Hotel Super Deluxe, maar het was een kleine goedkope hostel.

Na een goede nacht slaap gingen we ontbijten op een rooftop. Dat was achteraf niet echt slim, want het is hier een stuk kouder! Het plan voor vandaag was New Delhi en South Delhi, highlights spotten. De metro is onwerkelijk schoon in Delhi. Wel druk, maar met een beetje persen kun je er altijd wel bij (soms blijft er wel een schoen buitenboord hangen). Eerst gingen we naar Qutb Minar. In dit complex stond de hoogste toren van India, zo'n 72 meter. Verder was er de eerste moskee van India te zien, gebouwd op fundamenten van Hindoeistische en Jainistische tempels.

Daarna gingen we naar de lotustempel. Hier kwamen we precies om 12.00 uur, dus we konden een gebedsbijeenkomst bijwonen. Het gebouw leent zich goed voor een pianoconcert, prachtige akoestiek!
Daarna door naar Humayan's Tomb, de Indian Gate en het parlementsgebouw. Bij het parlementsgebouw mogen geen lege tuktuks komen, maar niet alle chauffeurs houden zich aan de regels, dus we konden wel met een tuktuk terug. Helaas voor de Tuktuk driver, een militair had gezien dat hij leeg aan kwam rijden dus hij kreeg een klap in zijn gezicht...
De wegen rond de Indian Gate en het parlementsgebouw zijn echt ongeloofelijk breed en schoon. Ben benieuwd naar de tegenstelling met Old Delhi. S' nachts indrukken verwerken en de volgende ochtend op naar Old Delhi.

Jilt zat inmiddels met zijn ma in een hotel dus ik en Niamh gingen op pad met een riksha door Old Delhi. De tegenstelling met New Delhi is enorm. Kleine weggetjes, massa's mensen, geen toeristen te bekennen, kleine winkeltjes, stroomkabels in de knoop, bakken met hersens langs de weg, hopen afval op straat en nog 1000 andere geuren en kleuren. Dit is het echte India. Na de tour met de riska hebben we te voet de kleinste weggetjes verkend. S'middags het befaamde Red Fort bezocht. De volgende dag gerelaxed in het hotel van Jilt. Eindelijk weer kunnen fitnessen. De spa, Turks stoombad, sauna en bubbelbad bevielen ook helemaal prima! Dat ik nog goed zou ruiken bij thuiskomst had ik niet verwacht.

Om een uurtje of 23.00 de metro naar het vliegveld gepakt. Het was verstandig dat we op tijd vertrokken, want de rijen zijn eindeloos lang. Op Abu Dabi stond er ineens iemand naar ons te zwaaien en wat blijkt, staat Rob daar ineens!

Nu weer thuis, ik heb nog geen last van een thuiskeershock. Super leuk om iedereen weer te zien en om weer achter de piano te kruipen!

• 05 Februari 2012 - 11:13

Walter:

Welcome home !

• 05 Februari 2012 - 11:23

Jan:

Snel gegaan of niet baardmans;)

Ziet er goed uit.. spreek je snel

• 05 Februari 2012 - 19:37

Manuela:

Welkom terug! Ik heb je verhalen met veel plezier gelezen!