The islands - Reisverslag uit Ko Pha-Ngan, Thailand van Lars Braams - WaarBenJij.nu The islands - Reisverslag uit Ko Pha-Ngan, Thailand van Lars Braams - WaarBenJij.nu

The islands

Door: Lars Braams

Blijf op de hoogte en volg Lars

21 Juli 2012 | Thailand, Ko Pha-Ngan

Een aantal dagen geleden (het lijkt wel een aantal weken) eindigde mijn verhaalt in Chiang Mai.
De laatste dag in Chaing Mai zijn we naar de dierentuin geweest. Daar kon je o.a. reuzenpanda's bewonderen, nijlpaarden voeren en giraffen aanraken. Echt heel gaaf. Wel weer een beetje sneu hoe ze met de olifanten omgaan.

In de namiddag vertrokken we naar Surathani, via Bangkok. We hadden een krappe aansluiting om onze overstap naar Suratthani te halen. Althans, krap in Thailand: een speling van zo'n 1,5 uur. Dit bleek niet genoeg, want de trein had vertraging van zo'n 3,5 uur.
In Bangkok aangekomen konden we het geld van onze treinticket gelukkig terugeisen en overboeken. Niet alleen het tijdstip maar ook de eindbestemming werd veranderd. We zouden niet meer naar Suratthani gaan, maar ineens naar Champignon. Daar zijn de aansluitingen op de boot blijkbaar beter.

Op het station in Bangkok wordt trouwens bijna elk uur het volkslied afgespeeld. Vervolgens gaat iedereen opstaan met zijn gezicht richting het portret van de koning. Wij deden uiteraard mee.

In Champignon werden we met een grote tourbus naar de boot gereden. Vanaf daar gingen we met een highspeed katamaran richting Ko Phangnang.
Daar zijn we 3 daagjes gebleven en zijn we met een bootje langs de kust gevaren. Het bootje zat vol met bier drinkende en wiet rokende studenten. Ko Phangnang is niet voor niets het party eiland. De sfeer in Haad Rin, het toeristische strand, was niet om over naar huis te schrijven, maar het strand was wel erg mooi: parelwit tegen een turquoise zee op de achtergrond.

Inmiddels zijn we aangekomen op het laatste eiland van onze reis. Hier blijven we nog zo'n 7 dagen, daarna weer terug naar Bangkok. Het eiland heet Ko Tao en staat bekend als het duikerseiland. Er is hier prachtig koraal en mooie koraalvissen, sea turtles en walvishaaien. Morgen gaan we een tripje rond het eiland doen en snorkelen.
We zijn gister wel erg verbrand en we zitten onder de muggenbulten. Maarja, it's worth it.

• 21 Juli 2012 - 11:00

Jolanda:

"Er vliegen hier trouwens gigantische vlinders in allerlei kleuren en maten. Sommige zijn zo groot als m'n hand, erg mooi! "
    Volgens mij heb je lekker meegerookt met die studenten :P

• 21 Juli 2012 - 13:34

Pa En Ma:

Prachtig verhaal wij zitten al 14 dagen in herfstachtig weer, deze week wordt het iets beter. Geniet er maar flink van en kijk uit voor de muggen en bijtgrage vissen, groeten