De laatste daagjes - Reisverslag uit Woerden, Nederland van Lars Braams - WaarBenJij.nu De laatste daagjes - Reisverslag uit Woerden, Nederland van Lars Braams - WaarBenJij.nu

De laatste daagjes

Blijf op de hoogte en volg Lars

31 Juli 2012 | Nederland, Woerden

Inmiddels al weer thuis aangekomen, maar toch nog even de laatste dagen van onze reis vermelden. Het verblijf op het eiland Ko Tao was erg relaxt. Na een redelijk druk reisschema was het heerlijk bijkomen op het eiland Ko Tao.
De eerste vier dagen verbleven we aan Sairee Beach, een relatief toeristisch strand van zo'n 1,7 km. Geen parasols, geen ligbedden, maar voldoende palmbomen die schaduw bieden.
Voor 400 baht p.p. (zo'n 10 euro) hadden we een snorkeltocht rond het eiland gedaan. Mooi koraal en mooie vissen gespot, dat smaakte naar meer!
Dus ik besloot een duikcursus te nemen, bij Ban's Diving Resort. Eerst in het zwembad, dat verliep nog redelijk goed. Maar vervolgens in de zee lukte het niet om mijn oren te klaren dus ik kwam niet bij de bodem. Jammer maar helaas dus, maar het was toch een leuke ervaring.

Na vier daagjes besloten we naar de andere kant van het eiland te verkassen, naar Tanote Bay. In deze bay ligt een groot koraalrif en het strandje is wat meer afgelegen. Tussen een grote rotsencomplex bleek een soort binnenplaats te liggen. Hier zwommen honderden of misschien wel duizenden kleine visjes als een soort zwevend collectief om je heen. De een-na-laatste dag kwam ik nog een rifhaai tegen tijdens het snorkelen. Toen meer mensen hem in de gaten kregen en besloten te volgen ging hij er van door.

De tijd vliegt en het was al weer tijd om met de katamaran van Lomprayah naar Champignon te gaan. Daar zouden we s' avonds de nachttrein pakken richting Bangkok. De trein bleek echter twee uur vertraging te hebben, dus dat was nog even afzien op een station waar helemaal niets te beleven is. Na ongeveer anderhalf uur wachten werd het vertrektijdstip van de trein nog een half uur uitgesteld, en weer een half uur later nog een half uur. Uiteindelijk, 3 uur te laat, vetrok onze honderdjaaroude hobbeltrein richting Bangkok. S' nachts is het een soort achtbaan waarin je om de 5 minuten een stukje uit je bed wordt gelanceerd.

Uitgerust en wel kwamen we s morgens aan in Bangkok. We besloten een wat luxer hotel met rooftop zwembad te nemen voor ons laatste nachtje in Thailand. Die dag hebben we een drijvende markt, wat meer een drijvend restaurant bleek te zijn, bezocht hebben nog wat souvenirs gekocht op Khao San Road. De dag erna zijn we naar het hoogste gebouw van Thailand, Baiyoke Tower II, geweest. Van de 83e naar de 84e verdieping lopen betekent dat je door een donkere gang loopt vol met aliens en starwars muziek (trots dat ze zijn). Als je er eenmaal bent merk je pas echt hoe groot de stad is, overweldigend.
Vervolgens zijn we nog even kort door Siam Square gelopen en hebben nog wat gegeten in een shopping mall.